БРОЙ 6, 2018 XLIII   вход за абонати  
bg | en           

ЗА ОТНОШЕНИЕТО КЪМ КЛИЕНТА В БЪЛГАРИЯ И ДЕФИЦИТА НА ИНВЕСТИЦИЯ В СЛУЖИТЕЛИТЕ


ЗА ОТНОШЕНИЕТО КЪМ КЛИЕНТА В БЪЛГАРИЯ И ДЕФИЦИТА НА ИНВЕСТИЦИЯ В СЛУЖИТЕЛИТЕ

   

Тошко Савов е един от малкото българи в Германия, които са се издигнали до високите етажи на световния бизнес. Той се занивава с продажби вече 24 години и за това време е утвърдил името си в компании като Rainbow, Philips, Saeco и Kaercher.

Обучил е лично над 3500 човека и е направил над 400 семинара и обучения. Той пристига в България, за да сподели знанията си с всички нас. Неговата цел е да докосне с идеите си колкото може повече хора, за да станат те по-добрата версия на себе си. Това е истинският измерител на успеха.

Като дългогодишен успешен специалист в продажбите, г-н Савов споделя идеята,
че „Продажбата е процес на мотивация, а не на манипулация".

В нашия дигитален свят все повече и повече пренебрегваме първичните знаци на комуникация, т.е. езика на тялото. 

От две години наблюдавам как се развива бизнеса в България. Бих си позволил да го нарека "трагедия, комедия и пародия заедно". Да, определено има хора, които се грижат за служителите си, но те са минимален процент.

Инвестицията в уреди, помещения и продукти се обезсмислят, когато предприемачът не инвестира в най-главното, т.e. служителите. 

ЗА КАКВА ИНВЕСТИЦИЯ ГОВОРЯ? ЗА НАЙ-ВАЖНАТА - КОМУНИКАЦИЯ И ОТНОШЕНИЕ КЪМ КЛИЕНТА.

Водил съм през тези две години достатъчно записки, за да стигна до този извод. В един магазин MOЛ от 10 служителя - 8 говорят по телефона. Това в друга държава е недопустимо! 

Задавал съм много въпроси защо го правят? Най-често чуваният аргумент е ниската заплата. 

При въпроса "Дали са доволни и се радват, че могат да се изкъпят с топла вода?", получавах погледи на недоумение...

"ХОРАТА ВИНАГИ СЕ ОПЛАКВАТ ОТ ТОВА, КОЕТО НЯМАТ, ВМЕСТО ДА СЕ РАДВАТ НА ТОВА, КОЕТО ИМАТ".

ТУКА Е ВАЖНО ДА ДОПЪЛНЯ, ЧЕ НЕ ВИНАГИ Е ВИНОВЕН СЛУЖИТЕЛЯТ, А НЕГОВАТА ЦЕННОСТНА СИСТЕМА. 

ЩЕ ДАМ ПРИМЕР

Може да се въведе бонусна система, която да награждава месечно служител с висок рейтинг от клиенти и съответно глобяването при оплаквания. Тук е много важно да допълня да не се глобява за щяло и нещяло, а за градивни неща. 

Можете да бъдете на 100% сигурни, че всеки разумен човек би се старал да бъде ценен и възнаграден. Това може да бъде само в плюс за вашият бизнес.

В транспорта на София винаги може да преживееш изненади. Или климатикът е спрян, затварят пред носа ти вратата и не я отварят дори да стои на място. Ядат някакъв дюнер и е осмърдян целият автобус. Едно от най-неприятни неща, които съм виждал е пушенето на шофьора и/или слушането му на онази специфична музика.

Любимо ми е, когато се изправя пред човек, който си говори по телефона и се минават минути без да ме попитат: "Какво искам?". След известно време казвам "добър ден" а насреща ми чувам троснат глас, който казва на слушателя си: "Чакай малко, че имам клиент". 

Много пъти ми се е случвало да си поръчам храна в някоя от веригите и да липсват до 20% от грамажа, който е обявен. При директна конфронтация ми се обяснява, че ми е сипано последното... Влизал съм в магазин, където касиерът не знаеше какво е Фактура, а коментарът му беше "За какво ми е това, да го знам".

ТОВА Е ИЗУМИТЕЛНА НЕГРАМОТНОСТ

Когато влезете в различни магазини усещате веднага продавача дали е на процент или на твърда заплата. Също така е и липсата на компетентност към даден продукт. 

Обученията са изключително важни за развитието на даден бизнес.

КАКЪВ ТИП ОБУЧЕНИЯ СА ВАЖНИ?

1. КОМУНИКАЦИОННИ УМЕНИЯ.

2. ЕЗИКЪТ НА ТЯЛОТО.

3. МЕТАПРОГРАМИ (възприемане на външният свят).

4. ОЧНО ДВИГАТЕЛНАТА СИСТЕМА.

5. КАК ВЪЗПРИЕМА КЛИЕНТА (Визуално, Аудиално и Кинеститично).

6. СПРАВЯНЕ С ВЪЗРАЖЕНИЯ.

7. КАК ДА СЪЗДАДЕШ ЖЕЛАНИЕ ЗА ДАДЕН ПРОДУКТ.

8. АВТЕНТИЧНОСТ НА ПРОДАВАЧА.

9. КОМПЕТЕНТНОСТТА и да не се злоупотребява с нея.

10. ЕМПАТИЯ (Да походиш в "обувките" на клиента).

ЖИВЕЕМ В ЕРА НА ИНФОРМАЦИЯТА И СМЕ ЗАДЪЛЖЕНИ ДА ИНВЕСТИРАМЕ В ТАКИВА ВИДОВЕ ОБУЧЕНИЯ. АКО НЕ ГО ПРАВИМ ЩЕ СЕ ЧУВСТВАМЕ КАТО НА ИСТИНСКА ЗАПАДНА МАГИСТРАЛА С КАРУЦА.

За връзка с Тошко Савов:
тел.: +359 884 52 46 29;
e-mail: toshko@mail.de

 


 
    Share