Брой 04, 2019 LII   вход за абонати  
bg | en           

ЗА ЛИПСАТА НА ВИСОК СТАНДАРТ В БИЗНЕСА В БЪЛГАРИЯ ИЛИ КАК ЕДНА КРАЧКА МОЖЕ ДА ПРОМЕНИ ЦЕЛИЯ ТИ ЖИВОТ


ЗА ЛИПСАТА НА ВИСОК СТАНДАРТ В БИЗНЕСА В БЪЛГАРИЯ ИЛИ КАК "ЕДНА КРАЧКА МОЖЕ ДА ПРОМЕНИ ЦЕЛИЯ ТИ ЖИВОТ"!

 

  

 

Тошко Савов е един от малкото българи в Германия, които са се издигнали до високите етажи на световния бизнес. Той се занивава с продажби вече 24 години и за това време е утвърдил името си в компании като Rainbow, Philips, Saeco и Kaercher.

Обучил е лично над 9500 човека и е направил над 450 семинара и обучения. Той пристига в България, за да сподели знанията си с всички нас. Неговата цел е да докосне с идеите си колкото може повече хора, за да станат те по-добрата версия на себе си. Това е истинският измерител на успеха. Тошко Савов е единственият награждаван в историята на Philips, който не е служител на 

компанията.

Като дългогодишен успешен специалист в продажбите, г-н Савов споделя идеята, че „Продажбата е процес на мотивация, а не на манипулация”.

През последните четири години имах възможността да наблюдавам подхода на търговците в България в най-различни сфери. 

ЩЕ ВИ ОПИША ЕДИН ОТ МНОГОКРАТНИТЕ ПРИМЕРИ.

Търсих два месеца доставчик на сладкарски изделия за заведение. Стратегията е винаги една и съща. Питаш познати и търсиш фирми в интернет. След като намерих 8 фирми живеех със заблудата, че ще намеря лесно търсените от мен продукти. За съжаление тепърва ми предстоеше да се сблъскам с безразличието на фирмите да си пласират продуктите на пазара. Не съм броил многократните им обещания, че някой ще ми се обади обратно,  но уви това не се случваше. Странното на всичко това  беше, че когато започнах да  звъня отново, за да питам кога мога да получа информация, те просто не си вдигаха телефона. Познато ли ви е това?

А колко търговци от тях не се появиха на уговорената среща?! Мисля, че е излишно да изброявам. След два месеца намерих един доставчик за еклери. Но когато започна да ги доставя с до една седмица закъснение, той ми се „обиди" защото му казах, че това е непрофесионално бизнес отношение.

Други две фирми ми отказаха и не пожелаха дори да дойдат в обекта защото нямали клиенти в този район?! Те дори нямаха интерес за нови клиенти.

Мога да ви дам безброй лично преживяни примери в сверите на Търговия, Брокерство, Застраховане и т.н., но това няма да доведе до резултат.

Защо се случва това? И какви са причините?

Ще изброя няколко от тях, според моята гледна точка.

ОТГОВОРНОСТ И ОТНОШЕНИЕ КЪМ КЛИЕНТА.

Живеем в информационната ера и клиента има неограничени възможности да даде оценка в интернет за дадена фирма или продукт. Ако мога да си позволя сравнение между Германия и България, немеца ще положи усилия, за да предупреди другите евентуал-

ни потенциални купувачи на дадена стока или услуга. Този начин на действие влияе много на фирмите и съответно те полагат усилия да направят бъдещите им клиенти щастливи.

Останал съм с впечатлението, че в повечето случаи нещата в България се приемат такива каквито са и малко са тези, които ще положат усилия и ще споделят преживяното. Това споделяне е фундаментално важно за позитивното развитие на фирмите. Тези, които нищо не правят и не променят отношението си към клиента ще намалят драстично оборота си, а конкуренцията съответно ще има растеж. Обеден съм, че рецензиите ще стават все по- важни и по-важни и е разумно превантивно да инвестираме в отношението на клиента, за да не „изпуснем последният влак".

ГЪВКАВОСТ И ПРОМЯНА НА СТРАТЕГИЯТА.

Гъвкавостта е един от най-главните фактори за растеж!

Важно е да гледаме обективно над нещата и да можем да рефлектираме дадена ситуация  в нашият бизнес. Малко са тези които гледат от вътре на вън. Да приемем дадена критика не винаги е лесно, но извън комфортната ни зона има растеж и развитие.

Мога да кажа, че хората които най-много са ме критикували са едновременно и най-големите ми учители и днес съм  благодарен за това.

Нямам логично обяснение защо, когато даден бизнес получава еднакъв негативен отзив от различни хора, и те не променят стратегията и не проявяват гъвкавост.

АВТЕНТИЧНОСТ, СЪЧУВСТВИЕ И ЕМПАТИЯ.

Голямата печалба определя големината на внимание към клиента.

Жалко но факт, колкото повече плащаш толкова повече внимание получаваш. Имал съм ситуация и то не една, където се налагаше да платя предварително за дадена услуга и как след това драстично изчезва вниманието и вежливостта...

Честно казано това може да се промени само, ако искрено желаем доброто на даден човек. И тук е неизбежно самопризнанието "Кой съм и какъв съм в действителност?". Не можеш изведнъж да станеш добър човек, ако не намериш добрината първо в себе си.

Емпатията е да умееш да разбереш какво чувства насрещният. Тя е важен елемент за добрите взаимоотношения както в бизнеса така и в личната среда. "Да походиш с обувките на клиента".

Когато има недоразумения е добре и градивно да допуснем и другата гледна точка.

Не искам да генерализирам нещата в България и съм сигурен, че има търговци, които дават искрено всичко от себе си. Вярвам в потенциала на всеки човек. Всичко е въпрос на избор.

„ЕДНА КРАЧКА МОЖЕ ДА ПРОМЕНИ ЦЕЛИЯ ТИ ЖИВОТ!"

 


 
    Share