Брой 04, 2019 LII   вход за абонати  
bg | en           

Всичко за хранително-вкусовия и ритейл секторите: от 6 до 9 ноември в Интер Експо Център


Всичко за хранително-вкусовия и ритейл секторите: от 6 до 9 ноември в Интер Експо Център 

Над 550 участници от три контитента, безпрецедентни условия за бизнес и още много предложиха МЕСОМАНИЯ, СВЕТЪТ НА МЛЯКОТО, БУЛПЕК, САЛОН НА ВИНОТО, ИНТЕРФУД & ДРИНК и #RETAIL SHOW

Иновации, създаване на бизнес контакти, възможности за навлизане на нови пазари и изграждане на бъдещите тенденции. Всичко това представиха изложенията, посветени на хранително-вкусовия и ритейл сектора, които отвориха врати на 6 ноември в Интер Експо Център: МЕСОМАНИЯ, СВЕТЪТ НА МЛЯКОТО, БУЛПЕК, САЛОН НА ВИНОТО, ИНТЕРФУД & ДРИНК и #RETAIL SHOW.

Шестте мегафорума продължиха до 9 ноември. Безпрецедентно за страната ни, те събраха под един покрив над 550 изложители от няколко континента. В продължение на четири дни изложенията заемаха целия изложбен и конгресен капацитет на Интер Експо Център.


Министър Десислава Танева: България има прекрасна храна и производители

В церемонията по официалното откриване участие взе земеделският министър Десислава Танева. „.Тези международни изложения се превърнаха в едни от най-авторитетните в Югоизточна Европа", отчете тя. Подчертавайки, че за 2018г. България е отчела ръст в производството на месо, яйца и млечни продукти, министърът изрази задоволството си, че откриващите се изложения дават възможност българските компании да откриват чуждестранни и международни партньори. „България има прекрасна храна и прекрасни производители", каза тя в словото си.
Освен изключителния интереs от чуждестранните участници и посетители и значението за бранша, управителят на Интер Експо Център Ивайло Иванов отчете развитието на изложенията. „От тази година имаме нови формати. За първи път се провежда и #RETAIL SHOW - изложението, посветено на бързооборотните стоки", каза той. Форумът е първият по рода си както в България, така и на Балканите. Ивайло Иванов постави като акцент и на новата платформа за събития „Сетива без граници" и благодари на дългогодишните партньори и съорганизатори на изложенията.


Високи критерии

В събитието се включиха и посланиците на САЩ и Италия -Херо Мустафа и Стефано Балди, Атанас Урджанов (предсeдател на Управителния съвет на Асоциацията на месопреработвателите ), Димитър Зоров (председател на Управителния съвет на Асоциацията на млекопреработвателите), Мариана Кукушева (председател на Управителния съвет на Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите), Стойко Кировски (председател на Управителния съвет на Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци), Албена Симеонова (председател на Българска асоциация биопродукти).
„Американската кухня е толкова разнообразна, колкото са и американците", отбеляза в изказването си Херо Мустафа. Определяйки като „първокачествени" изложените храни, тя информира, че много американски компании гледат към България. „Надяваме се, че с това изложение все повече хора ще се запознават с уникалните предложения от САЩ. Хубавите храни и хубавите напитки обединяват хората", каза тя.
За големия интерес към българските продукти говори и посланикът на Италия у нас - Стефано Балди. „Има голям интерес да бъдат представени нови храни и продукти от страна на италиански компании".

„При нас, хлебарите, голямата инициатива е от „Зрънце до хляба", каза Мариана Кукушева, председател на УС на Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите. Тя пожела на бранша високи критерии. Нови бизнес партньори на традиционните изложения пожела омбудсманът Диана Ковачева, която изрази задоволството си от успешно реализираните с бранша инициативи.

През тази година с колективни участия се включиха САЩ, Италия, Русия, Сърбия и Ливан. Индивидуални изложители бяха фирми от Австрия, Турция, Гърция, Холандия, Финландия, Полша, Румъния, Армения, Унгария.


Съпътстваща програма - както никога досега

Разнообразна както никога досега. Такава бе съпътстващата програма на изложенията през тази година. Организаторите стартират новата платформа за събития „Сетива без граници", която ще провокира със семинари, демонстрации и дегустации. В рамките ѝ над 5 тона шоколад вече очакват ценителите на добрия вкус. Бижута от шоколад ще сътворят блогъри, влогъри и журналисти - под ръководството на шеф Павел Павлов. За четвърта поредна година ще се проведе Български бариста шампионат, а за втора - Лате арт шампионат. Погледите вече привлече Международният пица шампионат. Най-качествените и оригинални продукти ще бъдат отличени от конкурса „Златен медал с диплом"; ще се проведе и Националният конкурс за най-добра опаковка „Приз Пак".

Към професионалистите е насочен специализираният семинар „Интериорен дизайн и потребителско поведение в магазина".

„ТексТейлър експо" е значимо събитие, защото показва технологични иновации, постиженията на български фирми за готово облекло, а също - на ученици и студенти, които са бъдещите дизайнери. Това заяви вицепрезидентът Илияна Йотова, която откри второто издание на изложението за текстил и мода. То се проведе между 7 и 9 ноември 2019 г. в Международен панаир Пловдив с участието на 75 фирми, организации, средни и висши училища от осем държави. Специален гост бе дизайнерът Иван Донев, който вече има световно признание.
Не случайно „ТексТейлър експо" се провежда тук, защото най-големият изложбен център в Югоизточна Европа вече е марка за качество, а неговият екип за пореден път доказа своето високо ниво, подчерта Илияна Йотова. След това преряза лентата заедно със заместник-министъра на икономиката Лъчезар Борисов. Изложението бе организирано под патронажа на Министерството на икономиката, а съорганизатор е фирма „Спекс".

Текстилната и модната промишленост са сред най-динамично развиващите се отрасли у нас, каза Лъчезар Борисов. В тях работят 90 000 души, производството на облекло формира 7.1% от добавената стойност в българската икономика, а на текстил - още 1.7%, припомни той.

Индустрия 4.0 е в тази изложбена зала, тук е показано последно поколение машини, с чиято помощ добрите дизайнерски идеи ще носят нова добавена стойност, подчерта Лъчезар Борисов.
„ТексТейлър експо" вдигна значително нивото на българската мода и вдъхновява младите хора, които искат да се развиват в тази област, подчерта в своето приветствие Иван Донев. Според него догодина изложението ще бъде още по-хубаво. Известният творец даде старт на Конкурса за млади дизайнери, който ще популяризира нови таланти и авторски марки.

„ТексТейлър експо 2019" показа естетическите търсения и технологичните иновации в модната индустрия, затова е полезно за специалистите и интересно за широката публика, заяви д-р Иван Соколов, главен директор на Международен панаир Пловдив.

Индустриалната част на изложението представи оборудване, консумативи и услуги за производството, висококачествени изделия, като платове, конци и прежди, аксесоари, готови облекла, трикотаж, бельо, текстил за дома и за хотели. За първи път се включиха логистични компании. Акцент беше присъствието на десет големи фирми от Китай, каза д-р Иван Соколов.
Почитателите на модата бяха впечатлени от авангардните колекции, разработени от утвърдени творци и от студенти. Те бяха достъпни за публиката в Дизайнерската зона, на щандовете и на дефилетата на 8 ноември. Сред участниците е Паулина Цветанова, наложила собствена марка в Берлин.

Актуалните тенденции бяха тема и на презентации от съпътстващата програма. Тя включва също семинари с бизнес насоченост, разглеждащи нови модели за производство и маркетинг в текстилната и модната индустрия.

 

12.11.2019


 
    Share