БРОЙ 04, 2017 XXIX   вход за абонати  
bg | en           

Ученици създават социални иновации


Ученици създават социални иновации 

JA България и NN България наградиха трите най-добри идеи, призьори в международното състезание „Социални иновации“

11 юли 2016 г., София – Джуниър Ачийвмънт България и NN България наградиха победителите в седмото издание на международното състезание „Социални иновации” (Social Innovation Relay). Победители тази година са идеите на три ученически екипа: системата за реакция при спешен медицински случай, социална мрежа за хора, борещи се с наднормено тегло, и затворена самоподдържаща се екосистема за паркови зони.

 

На специална церемония, която се проведе в офис на NN в София, екипите получиха награди и поздравления от мениджмънта на компанията, партньор на JA България в провеждането на международното състезание за трета поредна година.  

 

Ежегодно в „Социални иновации“ се включват близо 1 000 ученици от цялата страна, разпределени в около 250 отбора. В първия етап на състезанието учениците разработват идея за социален бизнес, който е насочен към разрешаването на конкретен проблем в обществото. Едва 16 отбора се класират до втория кръг, в който получават възможност да работят с ментор от NN, който ги подкрепя в задачата да задълбочат и разработят допълнително своята идея. Половината от участниците се класират до третия кръг – национален финал, в който защитават идеята си, като я презентират пред жури. 

 

„На глобално ниво NN Group подкрепя инициативата „Социални иновации“ финансово, а NN България допринася за протичането й чрез участие на служители на компанията на доброволен принцип. През 2017 г. в състезанието се включиха 13 ментори и членове на журито от NN и помогнаха на младежи от горните класове на училища от цялата страна да развият предприемаческите си идеи. Трансформирайки концепциите си в осъществими бизнес начинания, учениците мислят и работят за създаване на по-добра социална среда и по-високо качество на живот в България.“, сподели Николай Стойков, главен изпълнителен директор на NN България. 

 

Победителите и идеите

На първо място журито от NN България класира отбор Lucratives от ПГИУ „Елиас Канети“, Русе, с участници Ема Хасанова, Петър Христакиев, Селин Исметова, Серджио Авакян и ръководител Румяна Цанева.

Социалната иновация, предложена от екип Lucratives:  в опит да решат проблема с големия брой фатални случаи при хора, които не са получили медицинска помощ навреме, учениците предлагат разработването на програма Alleviation, състояща се от три основни компонента: VitBrace – гривна, следяща четири жизнени човешки показатели, LitDrone – дрон-аптечка, оборудван за спешни случаи, и приложението CareApp, което обслужва цялата система.  Ето какво споделиха развълнуваните победители: „Нашата социална иновация е именно в системата за бързо реагиране, има вече прототипи и действащи дронове, специални гривни, които да подпомагат работата на екипите, но това, което ние предлагаме е обща система, която ще спасява животи. Горди сме и сме благодарни за подкрепата на нашия ментор Кристина Ламбева от NN, която работи с нас по идеята.“ 

На второ място се класираха Creative Multiverse от ЕГ „Акад. Людмил Стоянов“, Благоевград, с участници Асен Георгиев, Георги Мутафчиев и ръководител Милка Комитова.

Социалната иновация: Уеб приложение, тип социална мрежа, което свързва  хора, страдащи от наднормено тегло. Идеята на приложението е хората, споделящи този проблем, заедно да организират и осъществяват тренировки и други дейности, свързани с воденето на здравословен живот, без да се притесняват от своята външност. Услугата може да бъде допълнена от организиране на специални събития.

 

Третото място и аплодисментите на журито отидоха при екип 4SE от 23 СУ „Фредерик Жолио Кюри“, София, с участници Денис Павлов, Вержиния Иванова, Веселина Миткова, Димитър Андонов и ръководител Албена Костова.

Социалната иновация: Изграждане на затворена и устойчива екосистема за паркови зони, наречена СМАРТ. Основната цел на идеята е изграждане на затворен цикъл по поддържането на парковите пространства посредством прилагане принципите на кръговата икономика и постигане на социален, екологичен и икономически ефект. 

 

Финалистите от трите отбора бяха наградени от главния изпълнителен директор на NN България, г-н Николай Стойков и от изпълнителния директор на Джуниър Ачийвмънт България, г-жа Милена Стойчева. Двамата поздравиха победителите за иновативните идеи и успеха на отборите им.

 

„Предприемчивостта е най-полезната съставка в опита да се решат социални проблеми, затова и във всяка наша програма и инициатива работим за развиване на компетентностите предприемчивост и инициативност. Те, заедно с възпитаването на пазарна логика, базирана на добра финансова грамотност, са ключовите фактори за изграждане на лидерите на утрешния ден“, сподели Милена Стойчева, изпълнителен директор на JA България. 

 

За NN Group

NN Group е компания за застраховане и управление на активи с 15 милиона клиенти в редица европейски страни и Япония. С повече от 11 500 служители групата предоставя пенсионно осигуряване, застраховане, управление на активи и банкиране. NN Group включва Национале-Недерланден, NN Интернешънъл, Делта Лойд, NN Investment Partners, ABN AMRO, Movir, AZL, BeFrank и OHRA. NN Group е публична компания, регистрирана на фондовата борса Euronext в Амстердам, и акциите й са част от основния борсов индекс AEX 25 на най-големите холандски компании.

 

В България NN Пенсионно осигуряване и NN Животозастраховане помагат на над 400 хиляди индивидуални клиенти да планират финансовото си бъдеще, както и на над 300 корпоративни клиенти да осъществяват програми за мотивиране и ангажиране на служителите си. NN се стреми да предоставя финансови решения и да консултира своите клиенти за управлението на личните им финанси в пет области: пенсионно, инвестиционно, застрахователно, данъчно и наследствено планиране. 

Уеб сайт: www.nnbulgaria.com

 

За JA България 

Вече 20 години JA България е водеща международна организация у нас, с утвърдена репутация в предоставянето на иновативно и модерно образование от най-ранна възраст до университета. 

Портфолиото от образователни продукти и услуги включва програми в 3 тематични области: предприемачество, финансова грамотност и умения за работа. JA използва т.нар. прогресивен или надграждащ предишните етапи модел на образование („от АБВ до PhD“), чрез който устойчиво се изгражда ключовата компетентност предприемчивост и инициативност. Образователната философия на JA се базира на методите на учене чрез правене и смесено обучение (blended learning) с използване на дигитализирано интерактивно съдържание и високи технологии. Бизнес моделът на организацията се отличава с тясно сътрудничество с бизнеса и хората от практиката, които участват в създаването и предоставянето на образователно съдържание, обучение и услуги, както и разработването на политики в областта на образованието и предприемачеството.

JA България е член на JA Worldwide и JA Europe и годишно достига до 30,000 ученици и студенти от 450 населени места в страната.

13.07.2017


 
    Share