БРОЙ 7, 2018 XLIV   вход за абонати  
bg | en           

Средата на електронната търговия се развива все по-динамично


Средата на електронната търговия се развива все по-динамично
Интересът към стандартите GS1 нараства съответно

 В присъствието на високопоставени личности на Китайската администрация,  представители на китайската  индустрията и представители на Национални организации GS1 от 80 държави бе подписано Споразумение между GS1 и китайската страна за глобална стандартизация. Споразумението предвижда стандартите на Джиес1 да се  използват в реализацията на инициативата “Belt&Road”, която вече е подкрепена от почти 70 страни по Пътя на коприната.

Споразумението цели чрез популяризиране на стандартите GS1 с цел да се:

    Подобри ефективността на веригата за доставки и търговията
    Подпомогне развитието на е-търговията, оперативната съвместимост и прозрачността на   транзакциите
    Поддържа глобална стандартизирана система за проследимост за безопасност на храните и доверието на потребителите
    Повиши безопасността на пациентите и да се подобри веригата за доставки в областта на здравеопазването
    Засили сътрудничеството между държавите за внедряване на глобални стандарти за данните

„Стандартизирани подходи и процеси ще се изискват не само от администрацията, но и от крайните клиенти.“ – сподели Jessie Zheng,  мениджър за управление на риска в Alibaba Group. - Използването на стандартите GS1 може значително да повиши  ефикасността на продажбите и е важно за трасграничната  търговия. Особено важно за платформите за електронна търговия  е точната класификацията на продуктите и качеството на данните за стоките. Тава важи с пълна сила и за  Walmart, която в Китай е  водеща търговска верига и се развива в посока омни-канална търговия.

За умното управление на складовите наличности и попълване на запасите, както и планиране на асортиментите говори Yuguang Han, представител на онлайн платформата JD.com. Компанията е 3-тата най-голяма интернет компания в света. Основен проблем при търговията, в която участват представители на различни страни е видимостта. За да се справи с това предизвикателство JD.com използва блокчейн технология и маркиране с баркод.

В своето изказване Fusheng (Fred) Li от  Haier пожела на GS1 да се  фокусира върху интернет на нещата. Освен за опита на фирмата в решения за „smart home“ той представи платформа за проследяване на жизнения цикъл на облеклата, от производството през избора на дреха с умно огледало, вкл. поддръжката и рециклирането. Маркирането с баркод и радиочестотната технология са основен инструмент в това решение.