Брой 04, 2019 LII   вход за абонати  
bg | en           

Направено, за да го видиш! Made to be Viewed


Направено,
за да го видиш!
Made to be Viewed

  Как един иновативен екип от вдъхновени млади дизайнери правят марка за модерни и качествени облекла в България и вече имат запитвания от чужбина?
  Три жени, за които модата е призвание и начин   да покажат своето отношение към дрехата, изчистената кройка и детайла – Мария Миличин, Мария Касова и Ваня Дудоленска – M2V. Те приемат модата като религия, като философия за живот. М2V е нишов пазар за жената с подчертана самоличност, която знае какво да облече и какъв е нейният почерк. Идеята за техния бранд се заражда съвсем спонтанно, докато правят магистратура по моден дизайн. Обединява ги страстта към модата, отношението към живота и желанието за развитие.

  Да стартираш бизнес за производство на дрехи в меката на моловете и китайските стоки е доста голямо предизвикателство. Какво ви вдъхнови да се захванете с това начинание?
  В последните години както в Европа, така и в България, макар и все още в много тясно обществено пространство, съществува истинска модна култура. Вече са факт първите наистина образовани дизайнери, стилисти и модни експерти, макар на нашите географски ширини те да са в доста ограничен кръг.
Работихме заедно за първи път в един майсторски клас, представиха колекцията ни последна - като най-добра. Подкрепата на преподаватели от такова високо ниво и това, че ние повярвахме, че работим добре като екип, създаде M2V – Made to be viewed.

  Какво ново искате да дадете на клиентите си с вашите дрехи?
  Нашето мото е „Когато интелигентността срещне артистичността“ и ние се стараем нашите дрехи да го предадат на клиентите ни. Искаме модата ни да вдъхновява, разкрасява, освежава, заразява, оцветява.

  Моделите ви са наистина впечатляващи, разкажете ни какъв е творческият процес?
  Вдъхновението е труд, труд и много труд. Създаването на една модна колекция е процес, който има своя алгоритъм. За да създаваш дизайн е важно да бъдеш информиран във всички сфери на изкуството и културата. Това е първата стъпка от алгоритъма. Следва непрекъснато проучване на тенденции в модата, интериора, архитектурата, в цветовете, в материите, в конструкциите, следене на иновациите за всеки сезон.

  Какво за вас е иновация в модата?

  Иновациите в модната индустрия са непрестанни и в различни посоки. От сегмента „лукс“ до сегмента „мас маркет“ има няколко нива и във всяко от тях има иновация, макар и в различна посока. Иновациите могат да са в тенденциите, материите, дизайна, силуета, формата, съчетанието на материали и дори в представянето на колекциите.
Изключителна важна иновация е и това, че авангардът в модата минава на ново ниво, той вече е с имидж на дреха и ако погледнете тенденциите за 2016 г., ще видите за какво говорим. Няма как да не споменем и биогеномиката, която все по-сериозно си партнира с модната индустрия, както и дрехите хибриди, които са сериозна предпоставка да говорим за съвременен дизайн.

  Как прилагате иновацията в работата си?
  Ние влагаме в работата си искреност и автентичност, за да създадем оригинални дизайнерски продукти с добро качество. Част от уникалността на марката е задоволяването и насърчаването на креативността у клиентите ни чрез участия в дизайна и стила както на дрехите, така и на личната визия. Това развива и изгражда добър моден вкус и отношение към творчеството и изкуството. Да създаваш мода означава и да възпитаваш мода, което е видима необходимост за нашето общество в широкия смисъл на това понятие. Ние разговаряме в тази посока с нашите клиенти и приятелите на марката ни, интересуваме се от тяхната лична гледна точка и включваме това в работата си. Модата е въпрос на личен стил и възпитава вкус, креативност и естетика. Ние разбираме необходимостта на съвременните жени, мъже и децата им от уникална мода, в която сами да са дизайнери.

Интервю – Виктория Лазарова


 
    Share