Брой 04, 2019 LII   вход за абонати  
bg | en           

Маркетинг съвети за фирми с нисък бюджет


МАРКЕТИНГ СЪВЕТИ ЗА ФИРМИ С НИСЪК БЮДЖЕТ

 

  Д-р Любен Станев Лалев е експерт по брандинг и маркетинг от EXPERTS.Ltd /Experts.bg/. Той е от групата на практиците и е с над 25- годишен опит, като собственик на няколко бизнес структури. Създател е на брандове като „DIPLOMAT“, „TERMOMAX“, „BRAVISSIMO“ и други в сферата на електро-домакинските уреди. Основател и председател е на асоциация „КАЧЕСТВО НА ЖИВОТА“. Създател e на стратегическите концепции „QUALITY OF LIFE®“, „LIFEMAX®“, „WELLNESS ZONE®“, Center „HEALTH & BEAUTY®“ и др. В сферата на туризма е основател на бранда DIPLOMAT PLAZA HOTEL & RESORT - първият концептуален хотел в България, а отскоро изгражда и друг туристически бранд –„THE EXPERTS®“ /Ekspertite.bg/ за консултации и обучения на хотели и ресторанти. В образователен и научен аспект има докторат по туризъм към СУ „Климент Охридски“.

В ТАЗИ СТАТИЯ СЪМ ВИ ПОДГОТВИЛ НЯКОЛКО МАРКЕТИНГ СЪВЕТИ, КОИТО ЩЕ ВИ СТРУВАТ МАЛКО, НО ИМАТ ПОТЕНЦИАЛ:

1. Давайте професионални съвети. Съдържанието ви трябва да е такова, че да си струва човек да го прочете, запази за себе си и сподели с приятели. Например, „Топ 10 съвети как да поддържате вашите цветя”, ако сте цветарски магазин. Това не води до директна продажба, защото вие не просто продавате, а изграждате доверие, което ще ви се отплати в дългосрочен план. Съдържанието би трябвало да е кратко и да се позиционирате, чрез него като експерти. Може да качвате съдържанието ви в социалните медии, в блога или влога ви. Не забравяйте да посочвате контактите ви за връзка с вас или ако имате онлайн магазин да насочите линк директно към свързани със съдържанието ви продукти; 

2. Изграждайте партньорства. Свързвайте се с партньори, чиито бизнес допълва вашия, но не конкуренти. Има много форми, под които може да го направите, като например съвместни промоции към клиентите, общи пакети с техен и ваш продукт или услуга, взаимни отстъпки между фирмите, „преливане” на потребителска аудитория онлайн, съвместни реклами и други. Независимо в какво се изразява вашето партньорство трябва винаги да се стремите към стратегията „win-win” – печеля – печелиш, защото партньорството е успешно, когато и двете страни печелят от него и заедно има симбиоза. Давайте идеи на вашите партньори, правете нови активности заедно, поемете инициативата по организацията. Бъдете активен партньор и поддържайте непрекъснато партньорството. 

3. Участвайте в събития. Възползвайте се от възможността, ако получите покана за работна среща или членство в професионална организация. В социалните медии можете да харесате и да се абонирайте за каналите и страниците на професионални организации във вашата област. Често много от събитията, които организират са безплатни или не струват много. Но вие може да спечелите много повече от тях, например отивайки на семинар, имате шанса да се запознаете с потенциални ваши клиенти и партньори. А защо вие не организирате събитие, което да обявите в социалните медии? Това не винаги е нещо грандиозно – събитие може да бъде закуска или чай със съмишленици, с които да дискутирате актуална тема. Също така може да посещавате изложения – на които да намерите клиенти. На тях, събирайте визитки и с тези контакти започнете имейл маркетинг. А при познанство или добра среща, изпратете имейл с желание за бъдещи съвместни дейности и се старайте да осъществите такива.

Представих ви няколко маркетинг съвета за фирми с малък бюджет. Знам, че сте опитни, вероятно се занимавате с бизнес от дълги  години и е твърде вероятно да знаете всичко това, но въпросът е правите ли го. И ако не, то надявам се че съм ви подсетил да  направите някой съвет или ако имате нужда от експертна помощ по маректинг можете да ни пишете на office@experts.bg или 0879 222 434. 

Доц. д-р Любен Станев,
Маркетинг експерт

 


 
    Share