БРОЙ 2, 2018 XXXIX   вход за абонати  
bg | en           

Как да се възстановим след преяждане


Как да се възстановим след преяждане?

Празничната трапеза ни е поднесла споделяне на смях и топлина. Но не се оказваме готови да споделим и неразположенията от преяждането - подуване на корема, газове, болки?

Една от основните причини за широко разпространените хронични смущения при храносмилането, е нездравословното хранене - т.нар. храна на цивилизацията - прекалено много захар, продукти от бяло брашно, прекалено много мазнини и всички продукти, произведени на замърсена почва или болни животни (също и натъпкани с лекарства и хормони). Абсолютните фаворити са бързите и новите видове обработени храни.

Този начин на хранене претоварва прекомерно нашите ензими и впоследствие те се изчерпват. Евентуалните последици са възпаления на стомаха и чревните лигавици, които могат да се развият до язви, функционални смущения на черния дроб и жлъчката, както и на панкреатичната жлеза.

Тежката форма на хронично нарушено храносмилане води до функционален срив на панкреаса и неспособността му да се справя с преработката на протеините. Едно от следствията е задръстването на кръвообращението с недостатъчно смлени протеини.

Лошото храносмилане води след себе си множество форми на дискомфорт - киселини в стомаха, газове, подувания, гадене, оригване, лош дъх, телесна миризма, главоболие, болки в корема, безсъние, кошмари, алергии, умора, запек, диария, синдром на раздразненото черво, крампи, спазми, кожни проблеми, акне, пъпки, хранителни алергии, ментална умора след хранене, липса на концентрация, загуба на паметта, нервност. И това са само „леките" неразположения.

Амилазатаразгражда сложни въглехидрати, като нишесте, гликоген и други. Протеазата спомага за смилането на белтъчините (протеините). Липазата помага на тялото да разгради мазнините. Целулазата разгражда целулозата и не се произвежда в човешкия организъм. Трябва да си я набавяме допълнително. Същото важи и за алфа-галактозидаза, която разгражда срещащите се в бобовите и зелевите растения въглехидрати рафиноза, стахиоза и вербаскоза. Лактазата разгражда млечната захар. Специфичното за нея е, че около 30% от населението в Европа страда от лактазна недостатъчност. Ензимът бромелаин подпомага смилането на белтъчините.

Допълнителното приемане на храносмилателни ензими засилва съпротивителните сили на организма, помага при възпаления, подобрява кръвообращението, помага при зарастването на рани и се бори с вируси! Именно поради тази причина е важно да се запази нивото на ензимите в тялото. Има три основни начина за запазване и попълване на нивото на ензимите: чрез ядене на сурова храна, чрез правилно съчетаване на продуктите по количество и качество, и чрез приемане на ензимни добавки.

Ензимите могат да се извлекат от растения, от микроорганизми, близки до растенията - дрожди, гъби, бактерии или от животни (панкреас на свине и говеда). Ензимите от неживотински произход са по-устойчиви в променливите граници на стомашната киселинност, имат по-широк спектър на действие, което позволява да няма допълнително филмиране. Могат да се приемат и от вегетарианци, вегани и постещи.

Продуктът Enzy-Mill съдържа най-важните храносмилателни ензими, подбрани от растителни източници и микроорганизми - Amylase; Lipase; Protease 4.5; Protease 3.0; Alpha-galactosidase; Lactase; Cellulase; Bromelain в National Enzyme Company - USA, лидер в производството на ензими. Те подобряват усвояването на важните за организма нутриенти, като въглехидрати, мазнини, протеини, витамини и минерали. Таблетките са устойчиви на стомашната киселинност, имат широк спектър на действие. Те имат приятен вкус и могат да се сдъвчат. Таблетките в Enzy-Mill не съдържат животински продукти, оцветители и консерванти. Могат да се приемат и от вегетарианци.

Enzy-Mill подобрява храносмилането, като помага на храносмилателните ензими в човешкия организъм с допълнителната си сила, в резултат на което не чувстваме тежест и болки в стомаха, предотвратява подуването и намалява газовете. Търсете в аптеките и онлайн на www.botanic.cc.

16.04.2018


 
    Share