Брой 04, 2019 LII   вход за абонати  
bg | en           

КАК AMAZON ПРОМЕНЯ ВЪЗПРИЯТИЯТА ЗА ЦЕНА


СВЕТОВНИ КОМПАНИИ

КАК AMAZON ПРОМЕНЯ ВЪЗПРИЯТИЯТА
ЗА ЦЕНА

 Почти две години от както Amazon придоби Whole Foodsза 13,7 млрд. дол. и тази сделка вече задава трендове на пазара на храни. Придобиването на най-голямата верига за органични храни дава достъп на Amazon до един растящ пазар с неизползван потенциал. Президентът на Amazon, Jeff Bezos по-скоро иска да използва потенциала на Amazon Prime и клиентите на Whole Foods. По този начин се създава силен конкурент на Walmart, които до тази сделка доминират пазара за online пазаруването на хранителни стоки. 

Освен това, малко след покупката на Whole Foods, Amazon придоби лаборатория за тестване на цени. Лабораторията включва мрежа от 456 машини, които дават възможност на около 8 млн. клиенти всяка седмица да тестват цените на Amazon. Това всъщност е ненадмината база за получаване на знания и позволява на Amazon да използва цените като инструмент за комуникация, инструмент за набиране на клиенти, психологическо оръжие и двигател за повишаване на стойността, който надхвърля законите на търсене и предлагане, печалба и загуба.
Значението на цената а стратегията на Amazon при работата с Whole Foods се разпростира далеч след: „Заповядайте, при нас цените са най-ниски". Това, което Amazon направи чрез придобиването на лабораторията за тестване на цени и Whole Foods е получаване на наистина безгранични възможности да тества цените на продукти и услуги, да тества в комбинация ценови нива на асортимента си, да предефинира възприятието за цени в бизнеса с органични храни, да слее offlineиonline пазаруването и да тества различни възможности за доставка.

Amazon промени възприятията за цена. На първо място, за много от ключовите им продукти, клиентите видяха ко-брандирани банери, които обявяваха промените в цените. Техническото изпълнение на банерите също е на база данни от лабораторията за тестване. На първо място се показва името на продукта, по-високата (неактулна цена), новата цена (по-ниска), кратко съобщение „очаквайте повече" в дъното. Това е точно обратният подход на предоставяне на Х% отстъпка и по този начин много от цените преминаха прага от кръгло число. Например, авокадото от 2.50 дол. беше намалено до 1.99 дол. Бадемовото мляко получи нова цена от 3,99 дол. до 2,99 дол. Доматите бяха намалени от 2,99 дол. до 1,99 дол. Докато ценовите изследвания не са универсално ясни по въпроса, предполагаемата сила на преминаване на тези психологически прагове (първата цифра с единица надолу) е висока.

13.11.2019


 
    Share