Брой 04, 2019 LII   вход за абонати  
bg | en           

Елеонора Негулова, "БИОДРИНКС" ООД


Дамите в управлението

Елеонора Негулова, "БИОДРИНКС" ООД

  
 
 

- Кога започнахте да управлявате бизнес? Разкажете ни за самото начало.

Направих своя избор на предприемачеството, като жизнена стратегия, преди много години, почти веднага след промените. Като служител на Булгартабак и Булгарплодекспорт бях натрупала опит в производството и търговията с хранителни продукти, на която база стартирахме семейния ни бизнес, който бе свързан с производството на високоалкохолни напитки. Там постигнахме невероятни резултати с налагането на пазара на наши собствени търговски марки, индустриални дизайни и ноу-хау. Най-популярна и до сега си остава търговската марка „ДОКТОР`С".

В началото на новото хилядолетие започна осезаемо да се идентифицира новата тенденция за стремеж към здравословен начин на живот. Това доведе до смяна на стратегията в производствената ни дейност. Преориентирахме се към производство на изцяло натурални билкови напитки. Това бе процес от 10 години, в който период в резултат от публичното партньорството стигнахме до изключително технологично решение - нискотемпературна екстракция на билките, близка като аналогия със студеното получаване на extra virgin зехтин. Запазваме  биологичната активност на извлечените вещества и енергията на билките. За да ги запазим свежи до крайния потребител, изобретихме иновативна капачка, в която в малък резервоар има 10 мл течен билков екстракт, който при отварянето на капачката изтича в напитката /розова вода, сок от ягода, зелено кафе и червен грейпфрут/. Така се роди концепцията на билковите напитки BESST.

- Трудно ли е да си жена предприемач в България?

Не мисля, че полът има значение, когато човек решава да стане предприемач. По-скоро изборът става в резултат от други фактори: образование, квалификация, жизнен опит и не на последно място начин на мислене. Определено в България жените са успешни в своите икономически инициативи и това им дава независимост.

- Разкажете ни за фирмата си.

"БИОДРИНКС" ООД е малка иновативна компания, чиято мисия е производството на здравословни безалкохолни напитки, предлагани под търговската марка "BESST".

Нашата компания е успешен пример за това как с публична подкрепа от европейските инационални фондове може да се стартира бизнес чрез внедряване на иновации.

Предизвикателства има много и те изникват всеки ден. Тези, които са свързани с оперативната работа, се решават по-лесно, но тези които идват поради промени в нормативната уредба изискват време, енергия и ресурси. В този смисъл, малкият бизнес трябва да е упорит и да има оптимистичен и песимистичен сценарий за средносрочното си развитие. За разлика от много други представители на сектора на малките и средни предприятия, ние в „Биодринкс" ООД имаме написана стратегия за бизнес развитие в следващите 5 години. Статистиката на Националното сдружение на малкия и среден бизнес показва, че над 95 % от МСП нямат такава стратегия, което често ги води до сивата зона или до прекратяване на дейността.

А предимствата да си жена-управител са свързани с качествата, които жените имат по природа. Това са поемане на умерен риск, по-голяма устойчивост и креативност при решаване на възникнали проблеми, и не на последно място в своята дейност жените винаги търсят и социалния ефект от своята икономическа дейност, което се оценява от клиентите. Така че, политиките за насърчаване на женското предприемачество трябва да се разширят.

Може би е полезно, да си призная, че в  съчетаването на личните и професионалните ангажименти съм най-малко успешна, защото личните ми неща и често близките ми остават на заден план. От друга страна, ми е ясно че няма „пълно щастие" и това ме кара да търся личното си удовлетворение през работата.


 
    Share