БРОЙ 7, 2018 XLIV   вход за абонати  
bg | en           

ДЪРЖАВАТА МОЖЕ И ТРЯБВА ДА ПОДПОМАГА МНОГО ПОВЕЧЕ МЛАДИТЕ ХОРА


ДЪРЖАВАТА МОЖЕ И ТРЯБВА ДА ПОДПОМАГА МНОГО ПОВЕЧЕ МЛАДИТЕ ХОРА

- Глория, разкажете за себе си. 

Казвам се Глория Димитрова и съм основател и креативен директор на марката PROVOCATIVE. На 23 години съм от град София, завърших Националната гимназия за приложни изкуства „Свети Лука”- специалност „художествена тъкан”, имам бакалавърска степен по мода в Нов Български Университет и в момента продължавам своето обучение като магистър- „Мода и бизнес стратегии” отново в НБУ. Винаги съм мечтала да се занимавам с изкуство и най-вече с моден дизайн. Аз бях от малкото деца, които знаеха какво искат.  Амбициозна съм, поемам рискове и съм достатъчно луда, за да вярвам, че мога да постигна целите си и да сбъдна всичките си мечти.

- Как започнахте кариерата си? 

Започнах кариерата си, както моят преподавател по бранд билдинг - Светослав Петров го определя - „стихийно”. Създадох първата си дипломна колекция за бакалавърската ми защита, представих я на Балканската седмица на модата през юни 2016 г., края на юли вече бях в Румъния на Feeric Fashion Week, а октомври месец отворих и първия си шоурум. Една година по-късно след редица участия в конкурси, събития и седмици на модата, колекциите на PROVOCATIVE вече се предлагат в шоуруми в Италия и Азия. А съвсем скоро  стартира и предлагането на марката и в дизайнерски онлайн платформи.

- Поздравления за триумфалния успех на Седмицата на модата в Милано! Покорихте MAD MOOD и спечелихте специалната награда! Разкажете на читателите как го постигнахте.

Благодаря ви! Да имам собствено ревю в Милано по време на миланската седмица на модата беше моя сбъдната мечта. Да спечеля международната награда за млади таланти на такъв престижен конкурс е едно огромно признание. Благодарна съм на прекрасния си екип Ивияна Зашева, Кристина Колодеева и Марио Йонев, с които работихме по и конкурсния аутфит  и на моята колежка дизайнерката на българския бранд PLIK - Владислава Вълкова, която създаде едни наистина много стилни аксесоари, с които постигнахме перфектна симбиоза в създаването на една иновативна и запомняща се визия.

- Представяте ли си, че един ден ще се превърнете в световно известна и всепризната модна легенда?

Представям си го! Пожелавам си го! Пожелавам си да продължавам да работя със същата любов и енергия, с която го правех досега. Вярвам, че човек е толкова голям, колкото са големи мечтите му, затова винаги мечтая и искам много от живота. Давам всичко от себе си. В нашата сфера не е най-важното да бъдеш известен дизайнер, по-важно е да си добър дизайнер. Ще продължавам да уча, да се развивам и да творя, надявам се някой ден да съм достатъчно постигнала, не просто за да бъда известна, а за да мотивирам и вдъхновявам младите хора като мен да развиват талантите си и да преследват мечтите си.

- Модната индустрия вече е много различна. Как ще обясните това?

Модата е основна част от глобалната икономика, като по изчисления, направени през 2016 г. стойността възлиза на 2,4 трилиона долара – заставайки на седмо място. За да могат да се реализират млади творци и нови марки в този изключително безпощаден и конкурентен бизнес  те трябва да бъдат различни и иноватори.  Трябва да променят постоянно бизнес моделите си и предлагането си според нуждите на клиентите, а те стават все по-взискателни. Заради огромното пренасищане от модни брандове и предлагане на всякакъв тип дизайнерски стоки, клиентите вече искат да свързват покупката на дреха с емоционално преживяване, а не просто шопинг.

- Мислите ли, че младите таланти, които произлизат от България имат шансове да успеят?

Напълно съм сигурна в това. Има много български творци, които вече са го доказали. Много български марки се развиват успешно по света и много български дизайнери, стилисти и хора от индустрията работят на сериозни позиции в централите на световни марки.

- Вие продължавате ли да се обучавате?

Продължавам обучението си в НБУ, в момента съм 3 курс магистър „Мода и Бизнес стратегии”, а през дипломантсткия ми семестър ми предстои да замина в един от най-престижните университети в Европа - Istituto Europeo di Design в Барселона.

- Какви са вашите планове в кариерата? 

Плановете в кариерата са ми да развия успешно онлайн търговия, марката да се предлага в дизайнерски концепт шоуруми навън, както и да имам собствени представителства в големите европейски градове и в Азия.

- Какви са предимствата и недостатъците от факта, че сте българка?

Предимствата да създам бранд в България са сравнително по-малката конкуренция спрямо страни като Англия, Италия и Франция, които са емблематични в модния свят, наличието на внос от качествени материи, много шивашки предприятия и качествената работна ръка. Минусите са най-вече в ниската покупателна способност и слабото ниво на икономическо развитие на страната.

- Държавата ни подкрепя ли ви?

Възползвала съм се от някои възможности за субсидиране и подпомагане на студенти благодарение на НБУ, но мисля, че държавата като цяло може и трябва да подпомага много повече младите хора като мен, които искат да развиват собствен бизнес в страната ни, тъй като всяко едно ново начинание изисква много сериозни първоначални инвестиции.

- Има ли бъдеще за вашия бизнес в България? 

Искрено вярвам в това.

Едно интервю на Диляна Иванова


 
    Share