БРОЙ 08, 2017 XXXIII   вход за абонати  
bg | en           

Тема на броя - Образован или образуван



Вижда ли се България на образователната карта на ЕС

Вижда ли се България на образователната карта на ЕС? Страната ни е на дъното по редица показатели, голяма част от обещаваните мерки а забавени с години     Четвърт век преход оставиха тежък печат върху образованието в България. Дълги години в периферията на политическия дневен ред,...

Цялата статия
Вижда ли се България на образователната карта на ЕС

Вижда ли се България на образователната карта на ЕС

Вижда ли се България на образователната карта на ЕС? Страната ни е на дъното по редица показатели, голяма част от обещаваните мерки а забавени с години     Четвърт век преход оставиха тежък печат върху образованието в България. Дълги години в периферията на политическия дневен ред,...

Цялата статия

НОВ ЗАКОН - НОВА ФИЛОСОФИЯ НА УЧИЛИЩНОТО ОБРАЗОВАНИЕ от 2016 година

НОВ ЗАКОН - НОВА ФИЛОСОФИЯ НА УЧИЛИЩНОТО ОБРАЗОВАНИЕ от 2016 година РАЗУМНОТО РЕШЕНИЕ: Общините дават образователни поръчки за устойчивото си развитие Основно образование вече ще се завършва в VII, а не в VIII клас. Училищата ще имат правото да определят профилите и професиите, по които ще обучават, да...

Цялата статия
НОВ ЗАКОН - НОВА ФИЛОСОФИЯ НА УЧИЛИЩНОТО ОБРАЗОВАНИЕ от 2016 година

НОВ ЗАКОН - НОВА ФИЛОСОФИЯ НА УЧИЛИЩНОТО ОБРАЗОВАНИЕ от 2016 година

НОВ ЗАКОН - НОВА ФИЛОСОФИЯ НА УЧИЛИЩНОТО ОБРАЗОВАНИЕ от 2016 година РАЗУМНОТО РЕШЕНИЕ: Общините дават образователни поръчки за устойчивото си развитие Основно образование вече ще се завършва в VII, а не в VIII клас. Училищата ще имат правото да определят профилите и професиите, по които ще обучават, да...

Цялата статия

Една трета от завършилите училище през 2015 се стягат за чужбина

Една трета от завършилите училище през 2015 се стягат за чужбина Три основни причини за миграция на младите: - търсене на по-висок доход и стандарт на живот - намиране изобщо на работа - търсене на по-добро образование Липсата на работа, добри доходи и добро образование мотивират завършващите средно...

Цялата статия
Една трета от завършилите училище през 2015 се стягат за чужбина

Една трета от завършилите училище през 2015 се стягат за чужбина

Една трета от завършилите училище през 2015 се стягат за чужбина Три основни причини за миграция на младите: - търсене на по-висок доход и стандарт на живот - намиране изобщо на работа - търсене на по-добро образование Липсата на работа, добри доходи и добро образование мотивират завършващите средно...

Цялата статия

Кога в България ще се дават за образование 6% от БВП

ВЪПРОС, КОЙТО СКОРО НЯМА ДА ПОЛУЧИ ОТГОВОР Кога в България ще се дават за образование 6% от БВП? Учителите у нас са намалели със 70 на сто от 2000 г. насам, докато преподавателите във висшите училища са се увеличили с 5% за последните 15 години. В България сега работят 85 000 учители в средното образование и 23 750...

Цялата статия
Кога в България ще се дават за образование 6% от БВП

Кога в България ще се дават за образование 6% от БВП

ВЪПРОС, КОЙТО СКОРО НЯМА ДА ПОЛУЧИ ОТГОВОР Кога в България ще се дават за образование 6% от БВП? Учителите у нас са намалели със 70 на сто от 2000 г. насам, докато преподавателите във висшите училища са се увеличили с 5% за последните 15 години. В България сега работят 85 000 учители в средното образование и 23 750...

Цялата статия

Бизнесът ще влезе в училищата, за да се подготвят кадри с професионални умения

Милена Дамянова: Бизнесът ще влезе в училищата, за да се подготвят кадри с професионални умения   Милена Дамянова е магистър по „Унгарска филология“ в Софийски университет „Св. Климент Охридски“. Завършила е и професионална квалификация „Финансов мениджмънт“ в Стопанската...

Цялата статия
Бизнесът ще влезе в училищата, за да се подготвят кадри с професионални умения

Бизнесът ще влезе в училищата, за да се подготвят кадри с професионални умения

Милена Дамянова: Бизнесът ще влезе в училищата, за да се подготвят кадри с професионални умения   Милена Дамянова е магистър по „Унгарска филология“ в Софийски университет „Св. Климент Охридски“. Завършила е и професионална квалификация „Финансов мениджмънт“ в Стопанската...

Цялата статия

Бизнесът сам финансира разработки, не търси институти и ВУЗ

ЗАЩО?: Бизнесът сам финансира разработки, не търси институти и ВУЗ Анкета на БТПП: Ролята на иновациите в бизнеса и сътрудничеството с университетите   БТПП проведе анкетно допитване по електронен път сред членовете на Палатата, вкл. браншови организации за ролята на иновациите в бизнеса и...

Цялата статия
Бизнесът сам финансира разработки, не търси институти и ВУЗ

Бизнесът сам финансира разработки, не търси институти и ВУЗ

ЗАЩО?: Бизнесът сам финансира разработки, не търси институти и ВУЗ Анкета на БТПП: Ролята на иновациите в бизнеса и сътрудничеството с университетите   БТПП проведе анкетно допитване по електронен път сред членовете на Палатата, вкл. браншови организации за ролята на иновациите в бизнеса и...

Цялата статия

Бизнесът сам финансира разработки, не търси институти и ВУЗ

ЧУЖД ПРИМЕР Дуалната система в Германия работи благодарение на бизнеса Немските компании  инвестират в практическото обучение на чираци 5 пъти повече от държавата Добър баланс между теоретично и практическо обучение, директна връзка с пазара на труда, взаимни ползи за всички. Това са...

Цялата статия
Бизнесът сам финансира разработки, не търси институти и ВУЗ

Бизнесът сам финансира разработки, не търси институти и ВУЗ

ЧУЖД ПРИМЕР Дуалната система в Германия работи благодарение на бизнеса Немските компании  инвестират в практическото обучение на чираци 5 пъти повече от държавата Добър баланс между теоретично и практическо обучение, директна връзка с пазара на труда, взаимни ползи за всички. Това са...

Цялата статия

България има добри традиции и развита мрежа от обучителни институции, остава връзките в нея да проработят

България има добри традиции и развита мрежа от обучителни институции, остава връзките в нея да проработят     481 училища, 141 035 ученици. Такава е картината на професионалното образование у нас по последни данни на НСИ. Подобно на тенденциите в ЕС, близо половината завършващи ученици у нас са...

Цялата статия
България има добри традиции и развита мрежа от обучителни институции, остава връзките в нея да проработят

България има добри традиции и развита мрежа от обучителни институции, остава връзките в нея да проработят

България има добри традиции и развита мрежа от обучителни институции, остава връзките в нея да проработят     481 училища, 141 035 ученици. Такава е картината на професионалното образование у нас по последни данни на НСИ. Подобно на тенденциите в ЕС, близо половината завършващи ученици у нас са...

Цялата статия

Учителите ни квалифицирани, но недоволни и недооценени

Учителите ни квалифицирани, но недоволни и недооценени       Учителите в България се смятат за висококвалифицирани, но недооценени от обществото, сочи проучване на международното сравнително изследване на условията за преподаване и учене в различни образователни системи - TALIS (Teaching and Learning...

Цялата статия
Учителите ни квалифицирани, но недоволни и недооценени

Учителите ни квалифицирани, но недоволни и недооценени

Учителите ни квалифицирани, но недоволни и недооценени       Учителите в България се смятат за висококвалифицирани, но недооценени от обществото, сочи проучване на международното сравнително изследване на условията за преподаване и учене в различни образователни системи - TALIS (Teaching and Learning...

Цялата статия

Дойде ли време за качество във висшето образование

Дойде ли време за качество във висшето образование? Университетите, които предлагат добро обучение и реалиазиця ще получават солидни финансови бонуси от 2016       Сериозна намеса на държавата в определянето на план-приема, по-висока субсидия за приоритетни и защитени направления,...

Цялата статия
Дойде ли време за качество във висшето образование

Дойде ли време за качество във висшето образование

Дойде ли време за качество във висшето образование? Университетите, които предлагат добро обучение и реалиазиця ще получават солидни финансови бонуси от 2016       Сериозна намеса на държавата в определянето на план-приема, по-висока субсидия за приоритетни и защитени направления,...

Цялата статия