Брой 04, 2019 LII   вход за абонати  
bg | en           

6 СЪВЕТА ЗА БРАНДИРАНЕ


6 СЪВЕТА ЗА БРАНДИРАНЕ

 

 

 

  Ангел Станев е маркетинг експерт към EXPERTS.bg и в качеството си на такъв провежда обучения и консултира брандове. Има опит в международни среди по отношение на ефективно взаимодействие с мениджъри по продажбите, маркетингови агенции, доставчици и международни екипи. Завършил е бакалавър по „Маркетинг мениджмънт" с отличие, в „University of Westminster", London (UK). Има специализация по „Управление на дигиталния маркетинг", също с отличие, в „The Institute of direct and digital marketing", London (UK). В момента учи магистратура по „Стратегически маркетингови комуникации" в „University of Greenwich", London (UK), като междувременно работи по проекти на свои клиенти и спомага за управлението на „Diplomat Corporation Ltd".

Без значение дали сте малка или голяма фирма, брандингът може да бъде много силен инструмент във вашия арсенал за привличане на нови клиенти. 

Брандингът - това е визуалната стратегия, която всеки предприемач би трябвал да обмисли, ако иска да постигне висока разпознаваемост. Марката е начина, по който хората интерпретират фирмата ви. Така че позиционирането на клиентското възприятие и вашите продукти са от съществено значение. 

Невероятните функции или цена на вашия продукт са без значение, ако не сте създали правилната идентичност, която да е съобразена с профила на клиента, който искате да спечелите.  За да ви помогна по пътя на подобрение на вашия фирмен бранд съм ви подготвил няколко съвета:

1. ОПРЕДЕЛЕТЕ САМОЛИЧНОСТТА НА ВАШАТА МАРКА

Това е първият и най-важен съвет. По този параметър на марката си отговорите на няколко въпроса за вашата фирма: 

Как искате клиентите ви да възприемат вашата марка?

Какви са вашите продукти и конкурентни предимства?

Каква е вашата мисия, цели и ценности като фирма?

Не забравяйте, че всички тези отговори ще създадат основните нагласи на потребителите към вашата фирма. Важно е да определите точно какъв образ искате да изградите в представата на потребителите и да се придържате към него. 

2. ИМАЙТЕ СЕМПЛО И ПОСЛЕДОВАТЕЛНО ПОСЛАНИЕ

Заявете на потенциалните си клиенти какви са вашите продукти. Това, което наистина има значение за повечето клиенти е начинът, по който представяте продуктите си. 

Съсредоточете се върху начина, по който вашият продукт ще помогне на клиентите ви, задоволи нуждите им или как ще ги накара да се почувстват по-добре. И това трябва да се основава на ценностите и целите, които сте определили преди това. Възможностите тук са безкрайни и трябва да се основат на вашите цели.

3. РАЗВИЙТЕ ПОСЛЕДОВАТЕЛНА ВИЗУАЛНА КОМУНИКАЦИЯ

Основната роля на вашия бранд е да изгради доверие между вас и потребителите. По този начин вие насърчавате по-високостойностни и по-чести покупки. Доверието в бранда се изгражда чрез последователност в комуникационните елементи. 

Според размера на вашата фирма вие може да създавате десетки, дори стотици комуникационни материали, но клиентите виждат под 10% от тях и то в доста дълъг период от време. Това означава, че ако на всеки няколко месеца решавате, че ще смените тотално позиционирането или визията си това би означавало, че ще объркате клиентите си.

Подсигурете последователност на комуникацията си дългосрочен план. Един от доказаните методи е да разработите брандбук, който да регламентира вашата визуална комуникация.

Ако кажете, че сте комуникативни, отворени или високотехнологични, трябва наистина да покажете това на вашите клиенти при всеки един контакт.

Тестът за това дали сте постигнали цялост е ако вашите клиенти успеят да разпознаят вашите визуални комуникации, дори без да има лого.

4. УПРАВЛЯВАЙТЕ ВСИЧКИ ТОЧКИ ЗА КОНТАКТ МЕЖДУ КОМПАНИЯТА И КЛИЕНТИТЕ

Никога не забравяйте: репутацията е резултат от последователност и съгласуваност. По време на рекламата вие сте създали очаквания в клиента, които трябва да оправдаете при процеса на покупка. Вашата задача е да управлявате всяка стъпка от процеса на покупка на клиента , за да гарантирате, че всяка покупка ще бъде на ниво. Фокусирайте се върху стандартизация на процеса за продабжи: в магазина, по телефона или онлайн. Без значение от търговския канал, клиентът трябва да получи унифицирано изживяване.

5. НАПОМНЯЙТЕ НА ХОРАТА ЗА ВАШАТА МАРКА

Вашите клиенти трябва постоянно да получават информация за вашата марка. Хората получават стотици рекламни съобщения всеки ден и е много лесно да забравят за вас, особено ако конкуренцията е засилила своята комуникация. Ако искате вашата марка да бъде разпознавана с определени характеристики, което трябва да напомняте на клиен-

тите си отново и отново винаги по различен и творчески начин. Насочете усилията си в създаване и развиване на бази данни с клиентска информация, които ще ви помогнат да персонализирате информацията, която разпращате към всяка една от целевите ви аудитории.

6. МИСЛЕТЕ МАЩАБНО, БЪДЕТЕ ГОЛЕМИ

Да си малък бизнес не означава, че си малък играч. Концепцията и стратегията на вашата марка трябва да бъдат от съществено значение, за да помогнете на вашата компания да се разглежда като истински играч. Вземете брандинга насериозно и го използвайте, за да изградите увереност и лоялност в клиентите.

Ако искате да разберете повече за това как брандингът може да бъде полезен за вашия бизнес не се колебайте да се свържете с EXPERTS Ltd  на имейл office@experts.bg или на телефон 0879222458. 

Ангел Станев,
Маркетинг Експерт

 


 
    Share