БРОЙ 7, 2018 XLIV   вход за абонати  
bg | en           

5 начина да преоткриете гласа на своя бранд


5 Начина да преоткриете гласа на своя бранд 

  Ангел Станев е маркетинг експерт към EXPERTS.bg и в качеството си на такъв провежда обучения и консултира брандове. Има опит в международни среди по отношение на ефективно взаимодействие с мениджъри по продажбите, маркетингови агенции, доставчици и международни екипи. Завършил е бакалавър по „Маркетинг мениджмънт" с отличие, в „University of Westminster", London (UK). Има специализация по „Управление на дигиталния маркетинг", също с отличие, в „The Institute of direct and digital marketing", London (UK). В момента учи магистратура по „Стратегически маркетингови комуникации" в „University of Greenwich", London (UK), като междувременно работи по проекти на свои клиенти и спомага за управлението на „Diplomat Corporation Ltd".

Всеки ден потребителите са бомбардирани от стотици рекламни послания от брандовете на пазара, чрез всевъзможни комуникационни канали. Марките се борят за клиентското внимание, чрез телевизия, радио, билдордове и рафтовете по магазините. Тази постоянна борба за комуникационно надмощие често може да обърка потребителите, и също така да попречи на марката да представи своето послание по ясен и разбираем начин.

Марките със силни, последователни гласове могат да се открояват от конкурентите и да изградят устойчива връзка с потребителите. „Гласът” на вашата марка е това, което всеки потребител трябва да чува, когато и където се натъкне на вашия продукт или услуга. Това е гласът, който управлява цялото съдържание, от маркетингови материали до социални медии и обслужването на клиентите.

НА КОГО ГОВОРИ МАРКАТА?

Една от първите стъпки за оформяне на марката е да определите коя е вашата идеална целева аудитория и какъв е нейният тон на говорене. Ако сте като повечето компании и имате повече от една основна целева аудитория, изберете вашият "идеален клиент" във всеки сегмент. Създайте тези персонажи и ги "интервюирайте", задайки въпроси, които са пряко свързани с това как те биха ползвали вашите продукти и услуги.

Определете обща тема за цялата си аудитория и се уверете, че гласът може да говори за тази тема на всички аудитории еднакво. В края на краищата искате да разберете точно какво мислят отделните сегменти от аудиторията за вашата индустрия и какво искат или очакват от вашата компания.

Вашата аудитория, също се различава по отношение на това как потребителите са разбрали за вашата компания. 

Новият клиент може да изиска от вас повече информация и по-формална комуникация, сравнено с някои от по-дългогодишните ви клиенти. Именно заради това е препоръчително да коригирате тона си на говорене, спрямо вида и типа клиент, на когото говорите.

ЕТО ГИ И 5-ТЕ НАЧИНА ДА ОТКРИЕТЕ ГЛАСА НА БРАНДА СИ

Няма един единствен начин да развиете своята марка, но с помощта на няколко упражнения ще зададете правилната посока за работа на своя екип:

1. ПЕРСОНАЛИЗИРАЙТЕ МАРКАТА СИ. 

С развитието на дигиталните комуникации и социалните медии можете много точно да таргетирате своите потребители. Това означава, че можете да водите диалог със своята аудитория на ниво потребител. Следователно е добре да разглеждате своята марка като действителен човек. Помислите как би изглеждал и звучал този човек? Какви са неговите черти на характера, възраст, тон на говорене и цели? Отговаряйки на тези въпроси ще помогнете на потребителите по-лесно да се асоциират с марката и вашето послание ще достигне по-лесно до тях.

2. РАБОТЕТЕ С АСОЦИАЦИИ

Помолете колкото се може повече членове на вашия екип да помислят за три прилагателни, за да опишат вашата марка и това, което символизира тя. Сравнете тези асоциации, за да видите дали има повтаряемост на думите при различните хора. Това упражнение ще ви покаже доколко сте били постоянни във вътрешната си комуникация със служителите, но също така в дискусията може да се появят идеи за развитие на бранда. Аналогично можете да направите тази задача и с различните целеви клиентски аудитории.

3. ОТИДЕТЕ ТАМ, КЪДЕТО Е ВАШАТА АУДИТОРИЯ. 

Изключително важно е да познавате вашата аудитория максимално добре, за да можете да разберете какво е нещото, което е важно за тях, когато купуват продукт или услуга в категорията, която оперирате вие. Един от най-лесните начини е да потърсите онлайн – Facebook групи, блогове и онлайн форуми. Там ще откриете как вашата целевата аудитория прекарва свободното си време и ще проучите как те говорят помежду си. Стараейки се да се впишете в това общество трябва да внимавате да не изгубите своя глас.

4. ИЗБЕРЕТЕ ВАШИЯ БРАНД ГОВОРИТЕЛ. 

Посланиците или говорителите на брандовете могат да бъдет полезен инструмент, чрез който можете бързо да дадете гласност и разпознаваемост на вашиата марка. Можете да изберете знаменитоста, която смятате, че най-добре представлява вашата компания, и проверете защо ги избирате: ако изберете уважаван актьор например, може да искате да звучите отлично. Ако сте избрали комик, може да искате да бъдете смешен приятел на клиентите си.

Ако не можете да си позволите да наемете известна личност, то тогава можете да започнете да изграждате свой собствен говорител, който отговаря напълно на потребностите на вашата марка. Важно е да се знае, че този процес може да отнеме доста време и ресурси, но е по-устойчивият избор в дългосрочен план.

5. ПРОВЕРЯВАЙТЕ В МАЛЪК МАЩАБ

Една от добрите практики е да изпитвате своите идеи в малък мащаб преди да ги приложите върху целия пазар. След като сте избрали своето послание, тон на говорене и продукт, който искате да рекламирате, можете да направите тест на тази идея. Изберете произволен брой души от вашата целева аудитория и им покажете своето послание. Следете за техните реакции, впечатления и мнения. Разберете как им е повлияла рекламата и дали ги е подтикнала към действието, което искате да направят- най-често покупка. По този начин ще можете да предотвратите грешни послания, които биха навредили на имиджа на марката. 

Едно от ключовите неща, които трябва да знаете при развитието на вашия бранд е, че последователността и надграждането са от изключителна важност.  След като откриете гласа на марката си е важно да се придържате към него във всичките си видове комуникация. За да гарантирате високите стандарти на комуникация и идентичност е препоръчително да изградите бранд бук. Това е изчерпателно ръководство за „употреба” на бранда: то регламентира визуалната и словестната комуникация на марката така, че всички от екипа да работят в синхрон. 

Ако искате да научите повече за възможностите за развитие пред вашия бранд не се колебайте да се свържете с EXPERTS на имейл: office@experts.bg или на телефон 0879222462. Първата консултация е подарък.

Ангел Станев,
Маркетинг Експерт


 
    Share