БРОЙ 7, 2018 XLIV   вход за абонати  
bg | en           

3 съвета за имейл маркетинг


3 съвета за имейл маркетинг

 

Саша Давидова, маркетинг експерт
СЪДРУЖНИК В "EXPERTS" Ltd., гр. София

Саша Давидова извършва експертни консултации и обучения по маркетинг към EXPERTS.bg. Има две бакалавърски степени, съответно по „Маркетинг" в департамент „Икономика" и „Реклама" в департамент „Визуални изкуства" към НБУ. Магистърската и степен е по „Счетоводство и одитинг", със специализация „Одитинг", департамент „Икономика", към същия университет. Понастоящем е докторант по брандинг и маркетинг към УНСС.

 Имейлите от вашата база данни, които не са на активни клиенти са неизползван пазарен ресурс. Добре написаният имейл не се третира директно като спам. Имейл маркетингът може да бъде невероятно мощен маркетингов инструмент. Той, обаче може да бъде и черна дупка, в която изливате пари и усилия без възвръщаемост на инвестицията си. По-долу съм ви  подготвила 3 съвета за имейл маркетинг, които биха ви помогнали затова имейл маркетингът ви да бъде мощен маркетингов инструмент:

1. ПРАЩАЙТЕ ИМЕЙЛ ДО ПОДХОДЯЩАТА АУДИТОРИЯ

Причината, поради която имейлът ви може да не се отваря, е че най-вероятно го изпращате на грешните хора. Имейл за чорапогатници сред мъжка аудитория не е особено подходящ. Хората искат тематични имейли, които да им помогнат да решат проблемите си, съобразно интересите и нуждите им. Трябва да имате ясно разделение по всеки сегмент от аудиторията, който представлява вашата база данни с имейли: 

• Демографско сегментиране: може да се извърши, чрез прицелване във възрастта, пола и приходите;

• Поведенческо сегментиране: можете, също така да сегментирате имейли до тези, които имат сходни потребителски предпочитания;

• Географско сегментиране: сегментирането на базата ви данни по географско сегментиране означава приспособяване на имейла ви към конкретни местоположения. 

При персонализираното послание до подходящата аудитория използвайте подходящ поздрав, който се свързва с читателя възможно най-много. "Скъпи приятели" може да е удачно обръщение, но е твърде общо. "Уважаеми любители на котките" е по-целенасочено и конкретно обръщение. Друг пример за персонализация може да бъде "двучасов масаж за двама", който е подходящ за заглавие на мейла, на което е посветен следващият съвет.

2. ФОКУСИРАЙТЕ СЕ ВЪРХУ ЗАГЛАВИЕТО СИ

Вашата "тема"/"относно" е най-важният аспект от вашия имейл. Изследване на Чадвик Мартин Бейли установява, че 64% от получателите отварят имейли заради темата. Изберете заглавие, което ангажира читателя да се заинтересува да прочете по-нататък. То трябва да е интересно и загадъчно. Ако читателите знаят точно какво ще научат или ще получат с отварянето на имейла ви, те ще са склонни да го прочетат. Най-ефективните теми за имейли са с около 50 знака или по-малко, според изследване на MailChimp сред 200 милиона имейла. Теми, съдържащи думи като "БЕЗПЛАТНО" и "90% отстъпка" могат да изпратят имейла ви директно в папката за спам. По-подходящи теми са: 

• "Изпращаме ви подарък", "Ексклузивни промоции  до днес", "Прекрасни подаръци за мама"; 

• Също така са подходящи въпроси като "Имате ли нужда от почивка?", 

"Имахте стресов ден?"; 

• Удачни са и заглавия за съвети във вашата професионална област, свързани с номера и списъци: "10 неща, които трябва да направите ...", "5 неща, които никога не трябва да направите ...", "Топ 10 причини да обичаш...". 

3. ЗАДРЪЖТЕ ВНИМАНИЕТО С ОСНОВНОТО СЪДЪРЖАНИЕ

Вече сте заинтригували точната аудитория със заглавие. Време е за същинското послание, което би превърнало получателите в клиенти. Съдържанието на вашите имейли трябва да бъде ценно. Ето какво е важно да вземете предвид, за да бъде такова:

• Бъдете кратки и изразявайте информацията си с възможно най-малко думи, но структурирано с точки и булети. Нека получателят да запълни празнините с въображението си; 

• Добавете персоналност да се познае, че сте човек, а не робот. Бъдете жизнеспособни, каквито бихте били, ако говорите лице в лице с клиентите си; 

• Накарайте адресатите да се чувстват удовлетворени от факта, че получават нещо в замяна на отделеното време за прочит. Можете да направите това, като изпратите специални оферти, като в тях сочите ползите, повече от характеристиките на продуктите; 

• Предложете решения на проблеми на читателите и отговорете на въпроси, които могат да имат. Не им казвайте нещо, което вече знаят, кажете им нещо ново и полезно. Накарайте ги да се чувстват като ценен ресурс;

• Включете чувство за спешност или краен срок в съобщението си.  Защо сега читателят трябва да отговори? Предложението е с лимитирано време? Количествата са ограничени? Дали скоро цените се покачват? Дайте логична, разумна и честна причина, поради която това е най-доброто време за покупка. Трябва да е ясно какво ще се случи като последствия, ако читателят не отговори –  каква ще е пропусната възможност;

• Уверете се, че вашето съдържание може да се види на всички електронни устройства. 

Това бяха моите 3 съвета за имейл маркетинг. За да се усъвършенствате в имейл маркетинга, се свържете с EXPERTS.Ltd на office@experts.bg или 

тел.: 0879 222 434. Експертите по маркетинг от www.experts.bg можем да Ви дадем експертни решения по маркетинг за увеличаване на печалбата, чрез корпоративни обучения и консултации.

Саша Давидова,
Маркетинг експерт – Experts.bg 


 
    Share