БРОЙ 2, 2018 XXXIX   вход за абонати  
bg | en           

3 КЛЮЧА ЗА SMM МАРКЕТИНГ


3 КЛЮЧА ЗА SMM МАРКЕТИНГ 

  Д-р Любен Станев Лалев е експерт по брандинг и маркетинг от EXPERTS.Ltd /Experts.bg/. Той е от групата на практиците и е с над 25- годишен опит, като собственик на няколко бизнес структури. Създател е на брандове като „DIPLOMAT“, „TERMOMAX“, „BRAVISSIMO“ и други в сферата на електро-домакинските уреди. Основател и председател е на асоциация „КАЧЕСТВО НА ЖИВОТА“. Създател e на стратегическите концепции „QUALITY OF LIFE®“, „LIFEMAX®“, „WELLNESS ZONE®“, Center „HEALTH & BEAUTY®“ и др. В сферата на туризма е основател на бранда DIPLOMAT PLAZA HOTEL & RESORT - първият концептуален хотел в България, а отскоро изгражда и друг туристически бранд –„THE EXPERTS®“ /Ekspertite.bg/ за консултации и обучения на хотели и ресторанти. В образователен и научен аспект има докторат по туризъм към СУ „Климент Охридски“.

Най-напред какво е SMM маркетинг? Маркетинг на социални мрежи или Social media marketing (SMM) е форма на интернет маркетинг, която използва социалните мрежи като маркетингов и рекламен инструмент. В тази статия ще ви дам 3 ключа за SMM маркетинг:

1. СЪЗДАЙТЕ ПЛАН ЗА СОЦИАЛНИ МЕДИИ

Много организации са претоварени от необходимостта да създават съдържание за всеки социален медиен канал. Или още по-лошо, много марки създават един вид съдържание и след това имплементират това съдържание във всяка социална платформа. Ако това сте вие, имате нужда от план за социални медийни канали. 

Най-вероятно вашите цели са различни за всяка социална платформа. Съдържанието, което разработвате за всяка платформа, трябва да бъде различно. Ето компонентите на плана ви за социални медии: 

Каналът (например Facebook); 

Аудитория (Към кой точно се насочвате?); 

Целта (продажби, имидж, популярност или?); 

Основен тип съдържание (текстове, видео, инфографики?); 

Структура (Как изглежда общата концепция?); 

Тон (Забавно, младежко?); 

Интеграция на канала (Как този канал ще работи с другите ви канали за максимално въздействие?); 

Желано действие (Какво поведение на потребителите искате да постигнете?); 

План (Всеки канал се нуждае от собствен план-график кога какво да се ползва?).

2. ПУБЛИКУВАЙТЕ СЪДЪРЖАНИЕТО ПОСЛЕДОВАТЕЛНО 

Един от най-добрите начини да увеличите своите последователи и тяхната ангажираността е да сте последователни като поддържате публикациите си подходящи, интересни и ценни за вашата аудитория. 

Платформата „Едгар/ Edgar” ви позволява да създавате свои собствени категории съдържание, за да можете да следите конкретните типове публикации, които поствате. С нейна помощ ще се уверите, че не претоварвате последователите си със същите типове постове отново и отново. 

Управлявайте категориите съдържание и избягвайте повторните публикации с инструмента за планиране на социалните медии Edgar. 

Можете, също така да насрочвате повторни публикации за неопределено време, така че графикът ви за съдържание никога да не се изчерпа. Edgar ви позволява да качвате персонализирани изображения за вашите Facebook, Twitter и LinkedIn публикации. 

Изграждайки библиотеката си за съдържание, актуализирайте графика си с категориите, които искате да пуснете и кога, а Едгар ще се погрижи за останалото. Така че, изградете библиотека с материали, актуализирайте категории и насрочете постове в Edgar. 

Използването на платформа за социални медии, като Едгар ще ви спести време и ще ви помогне да разберете голямата картина, когато става въпрос за стратегията ви за маркетинг в социалните медии и ще ви помогне за ценното ви съдържание.

3. ИЗПОЛЗВАЙТЕ HASHTAGS/ ХАШТАГОВЕ СТРАТЕГИЧЕСКИ 

Ако искате да постигнете успех с плана си за социални медии, спрете произволните актове на хaш-тагове и използвайте добър маркер за бележки, за да свържете всички части от кампанията си заедно. 

Използвайте hashtag, който е лесен за писане и запомняне. За да следвате своя hashtag, използвайте сайтове като Social Mention и Sprout Social. Използвайте TwiPho за търсене на изображения в hashtag. TwiPho ви позволява да търсите Twitter за снимки и изображения. 

Представих ви 3 ключа за SMM маркетинг. За обучение и делегиране на вашия SММ маркетинг можете да се обърнете към Experts.Ltd (www.experts.bg) на 0879 222 434 или office@experts.bg . В експертната ни група имаме дигитални експерти.

Д-р Любен Станев,
Създател на Experts.Ltd

 


 
    Share